tirsdag 5. juni 2012

Planlegging til aktivitet i Barnehagen til torsdagen den 07.06.2012

Jeg bestemte meg for og ha en aktivitet siden det er så lenge siden jeg har hatt det. Og da satt jeg meg ned og snakka litt med tone og da ble vi enige om en liten slags samling som jeg da skal utføre til torsdagen.
Planlegging:
Først så tenkte jeg ut og fikk litt råd av tone til ting vi kan gjøre i samlinga. Så bestemte jeg meg for noen sanger, gjeme noen ting under et teppe så de kan bruke hukomelsen og et eventyr. Så bestemte jeg meg for antall barn og da tenkte jeg 6 for da kunne jeg ta 2 = 3 år, 2 = 4år og 2 = 5år. For også da se forskjellen mellom dem. Se åssen reaksjonene på det jeg gjør er og åssen de utvikler seg. Jeg må ha det inne i Barnehagen i en av rommene der.

så har jeg satt opp en liten plan på en måte:
- Synge en sang
- Så skal jeg legg noen ting under et teppe også skal jeg vise det til ungene og legge teppe over igjen også skal de si de tingene de husker. Og i løpet av de gangene skal jeg fjerne ting for og se om de kan se hva som er borte. Så skal de telle hvor mange ting det er og hva tingene heter.
- Så trenger jeg en sånn tavle aktig ting som man kan feste ting på og fotelle eventyret om de tre bukkende bruse.
- Så avslutter jeg med en sang til.

målet med denne oppgaven er at ungene skal få lære litt med og telle og huske ting mens de får høre et eventyr som de fleste har hørt før og kanskje kjenner igjen.
Kompetanse mål :
- gjennomføre tiltak som bidrar til og  forebygge mobbing , ensomhet og diskriminering.
- kommunikasjon og samhandling med barn.
iverksette tiltak som bidrar til og styrke barn og unges sosiale kompetanse.
- planlegge , gjennomføre, vudere og dokumentere pedagogiske aktiviter tilpasset alder, funksjonsnivå,kulturtilhørighet og livssituvasjon.
- gjennomføre aktivtet som stimulerer barns språklinge, intellektuelle, emosjonelle og motoriske utvikling.

Det er de kompetansemålene jeg skal holde meg til i denne oppgaven.

2 kommentarer:

  1. Bra planlegging. Du viser at du jobber med kompetansemålene.Les igjennom på nytt, gjør noen rettinger på det skriftelige. Gleder meg til å lese om gjennomførtingen!Hvordan barna blir stimulert og hvordan du har det!

    SvarSlett
  2. Hei på deg, Kjersti. Nå gleder jeg meg til i morra! Du har tenkt mye på oppgaven din denne uka og skrevet ned tankene dine rundt samlingen. Fine mål har du satt deg og et bra innhold. Kjempefint at du har skrevet så mye. Lykke til i morra:).

    SvarSlett